torsdag 28 juni 2012

Osynlig?

Jag gick tydligen runt hela eftermiddagen igår med en stor gul fläck under ena ögat, utan att det var någon som sa nåt. Själv upptäckte jag det först på kvällen när jag hade duschat. Tydligen tittar min familj lika lite på mig som jag tittar mig själv i spegeln. Vet inte riktigt om det är bra eller inte...
Jag var hos ögonläkaren igår nämligen och fick två olika droppar i vart öga, därav gulheten. Och så gick jag därifrån med ett "recept" på progressiva glasögon. Det var ju ingen överraskning precis, det var ju därför jag gick dit. I Frankrike måste man nämligen gå till en ögonläkare för att få nya glasögon. För några år sedan försökte man ändra på systemet och låta optikerna göra synundersökningen i ett försök att få ner den oftast enormt långa väntetiden, men det blev ju som väntat ett väldigt ramaskri hos landets alla ögonläkare som såg sin inkomst drastiskt minskas. Alltså blev det ingen ändring.

1 kommentar:

  1. Det känns skönt att höra att det är lite stelbent i fler länder än vårt....

    SvaraRadera