fredag 26 juli 2013

Med snigelfart

Här händer inte mycket, och händer det så händer det med snigelfart.
Egentligen borde jag inte klaga, men just nu är det liiite för många grader för mitt välbefinnande. Idag skulle vi enligt väderprognosen ha 37 grader, och det är lite i varmaste laget. Och inte skjunker temperaturen så mycket under natten heller. För var varm natt som går, kommer iallafall jag ett steg närmare beslutet om att installera luftkonditionering på övervåningen. Kanske kan jag övertyga Maken...


Min Flaming June fortskrider också långsamt. Varven är på tok för långa just nu och inget roligt händer. Jag blev kär i den här kofta första gången jag såg den på Knitty förra våren och bestämde mig för att den skulle jag sticka. Förra året blev det inte av, men i år så. Jag vill fortfarande ha den, och jag har gett mig attans på att sticka färdigt den, men just nu är den sååå tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar