måndag 14 oktober 2013

Nattlig groda

Ibland kan det vara bra att ligga vaken. Man kan fundera i lugn och ro. Jag gjorde en groda i natt när jag inte kunde somna om. Dvs jag låg och funderade ut att jag skulle frogga (= `repa upp´ för de som inte pratar stick-lingot) en halvfärdig socka som jag inte var nöjd med och en nyss påbörjad torgvante. Den sistnämnda skall jag ta tag i igen när jag har det ultimata garnet i de ultimata färgerna. Och  har övat mig lite mera på tvåfärgsstickning.
Så där har jag två UFOn mindre. Då kan jag ju få ta sockgarnet och påbörja andra, för mig lättare, tvåfärgade torgvantar.  Och så skall jag fortsätta att ignorera Dotterns kommentar som jag fick höra när hon frågade vad det var jag höll på att sticka: "Har du inte gjort flera såna (torgvantar) tidigare som du inte använder?" Man kan alltid lita på en tonåring när det gäller att få höra sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar