måndag 19 januari 2015

Färdig kofta, men...


Min Kal-kofta är färdigstickad. Men längre än så kommer den inte. Istället för att fästa alla trådar och blocka den så skall den repas upp. Jag är bara halvnöjd med den. Rygg och ärmar är helt ok, i-cord kanten blev bra. Men framstyckena blev inte alls som jag hade tänkt mej. Med största sannoliket är det mitt tänk som blev fel.

Innan jag repar upp koftan skall jag mäta och räkna maskor och noga kolla upp exakt var det inte blev bra så jag kan göra bättre nästa gång. För en nästa gång blir det, med samma garn! Jag är hemskt nöjd med alla Dödergöks klara och precisa instruktioner, och jag har lärt mej en hel massa bra saker.

Nästa gång skall jag sticka en mer baskofta, kanske t.o.m en v-ringad. Det var ingenting jag hade i åtanke innan men nu har jag sett flera superfina v-ringade koftor i kal-en så varför inte?

Nu skulle jag ju givetvis ha haft en bild här på min kofta för att visa hur den blev, men se det ville sig inte alls. Servern går inte med på att överföra några bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar