söndag 14 juni 2015

Fresh off the needles

Äntligen har ett färdigt projekt sett dagens ljus! Oftast blir sticket bara liggandes halvfärdigt eller - ännu oftare - så repas det upp. Men idag fäste jag trådarna i de nyaste sockarna.


Garnet är Phildar Folk 100, färg Coralline och stickorna jag har använt är 2,25 mm. Mönstret är Hermiones Everyday Socks. Det är ett enkelt strukturmönster som gör sockorna lite roligare att sticka än ett par bara släta. Det är absolut inget fel på släta enkla sockar heller, men det blir lite roligare att sticka om man har ett mönster. Men med det här garnet så fick det bli något enkelt annars var det stor risk att det blev för blurrigt.


Hälen är en välbeprövad heel flap.


Jag tycker dom blev bra och dom verkar bekväma (det är ju liksom inte säsong för att prova dom just nu). Eventuellt är det bara Brorson d.y. och jag som tycker att dom är fina, andra i familjen har uttryckt en åsikt om att dom är för färggranna. Men det är mina sockar och det är jag som skall ha dom och tycker andra att dom gör ont i ögonen så kan de bara låta bli att titta på mina fötter i vinter!

1 kommentar:

  1. Confortable stock for winter.
    Lovely color, greeting from Belgium

    visit my blog city Mons in Belgium:
    http://louisette.eklablog.com

    SvaraRadera