torsdag 2 januari 2014

WIP vs. UFO


Jag har gjort en inventering bland alla mina garnpåsar som befinner sig lite överallt i huset. Och har hittat en hel del påbörjade handarbeten i varierande grader av fortskridning.
Det fick mig att börja fundera hur jag skulle klassa in dom. När blir ett WIP ett UFO? Hur lång tid skall det officiellt gå mellan varje gång jag arbetar på ett projekt för att det skall  gå från att vara "in progress" till att vara "unfinished"? När har man gett upp hoppet om att någon gång göra färdigt något påbörjat? Finns det egentligen någon fastställd tid, eller är det först när man 1) har glömt bort det, eller 2) börjar undra när, och om, man överhuvudtaget kommer att använda vaddetnuär, eller 3) mottagaren  (själv eller annan person) har ändrat storlek.
Rannsakningens tid är här. Vad får vara kvar, och vad har jag gett upp hoppet om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar