måndag 24 februari 2014

Vårfint i trädgården

Vi har haft underbart fint väder i helgen så vi passade på att vårstäda i trädgården. (O)gräs klipptes och torra löv sögs upp. Helt fantastiskt bra uppfinning, en sån där lövblåsare/-sugare! Gör livet mycket enklare.

Uppstickande plantor beundrades. De här skall bli rosa pioner när de blir stora.
 

Vårblommor planterades.

På stickfronten är det inte så mycket nytt. Jag har stickat färdigt många lååånga varv på en kofta och nu har jag bara fortsättningen på ärmarna kvar, nu när jag vet hur mycket garn jag har kvar.
Och så har jag repat upp. Påbörjade halvvantar som blev för trånga har repats upp ett flertal tillfällen men än har jag inte gett upp. Dom kanske t.o.m blir färdiga en vacker dag, vem vet. Just nu repar jag, klipper och svär över en gammal kofta som jag stickade för väldigt länge sedan och knappt använt. Garnet kan man kanske återanvända. En tröja som inte heller används (är ju mer en koft-människa) står på tur efter det.

1 kommentar:

  1. så härligt det är att se vårblommorna på din blogg:)

    SvaraRadera