fredag 20 januari 2012

Hyllvärmare

Igår flyttade vi runt möblemanget i vårt arrière cuisine (rum bakom köket, typ grovkök). Ena kylen skulle byta plats och skafferihyllor skulle hit och bord skulle dit. Ett utmärkt tillfälle att städa och omorganisera nämnda hyllor lite. Vi har inget skafferi, eller ens tillräckligt med skåp för att förvara pasta, ris, konserver odyl, därav dessa öppna hyllor. Fördelen med dom är att jag kan se direkt vad jag har eller inte har. Nackdelen är att det kan alla andra också.
Tydligen hade vi enormt många (7st) konserver med gröna oliver med ansjovisfyllning. Varför alla dessa burkar har velat följa med oss hem från affären är för mig ett mysterium, helst som vi uppenbarligen inte äter gröna oliver med ansjovis. Vi kanske skulle börja? Fast då får man ju nästan ta sig ett glas vin (eller nåt) till förstås. Annars går det ju inte.

2 kommentarer:

  1. Ny spännande blogg. Mycket fin bild på din överskrift, din när natur förstår jag....eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Canigou fin! Med sina 2.784 m ö.h. dominerar den hela Roussillon-slätten med alla vinodlingar (trakten runt Perpignan). Och jag kan t.o.m se den från vårt sovrum mellan grannhusen och diverse elledningar!
      Ann

      Radera