torsdag 26 januari 2012

Senaste FO:t


Precis innan nyår blev jag klar med 2011s sista stickade projekt, min mössa/basker. Trots idoga letande på Ravelry hittade jag ingen beskrivning på vad jag hade tänkt mig i mössväg i det garn jag hade liggande i mitt garnlager, så då var det bara att försöka själv. Jag såg framför mig ett rätt brett "band" i två färger och flätor innan själva kullen började, och på kullen ville jag ha markerade intagningar. Jag blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet och med mig själv ;-)
Kanske är den lite för varm för vårt klimat här nere, fast idag värmde den gott om öronen när vinden ven om dom.

Cascade 220 i grått och svart, stickor 5 mm.

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Skriv ner hur du gjorde, så du kommer ihåg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag borde nog skriva rent mina anteckningar medan jag forfarande kan tyda kluddet.

      Radera