tisdag 27 augusti 2013

Ny kofta på stickorna


Moderns födelsedag närmar sig och det var hög tid att ta tag i en ullstickning igen.
Denna gången kommer hon att få en Katarina (ravelry-länk) i Drops Verdi.
För ett tag sedan stickade jag en till mig själv i rosa Verdi, och den praktiskt taget bodde jag i i vintras. Lagom varm och väldigt lätt. Mysig att svepa in sig i när man fryser. Garnet kliar bara lite, lite vid halsen, men inte värre än att jag klarar av det.

Jag stickar med för mig stora stickor, dvs 5 mm, så det skall nog gå fort. Den enda ändring jag skall göra är att sticka några förkortade varv i nacken för att kragen förhoppningsvis ska kunna ligga nervikt. Det gör den inte på min, nämligen.
Mönstret finns numera i en sömlös variant, men jag stickar efter det mönster jag redan hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar