tisdag 20 augusti 2013

Vi hann med Köpenhamn också

I slutändan av vårt besök hemma tillbringade vi några timmar i Köpenhamn i väntan på flyget.

Vi gick snabbt hit:


Mitt favoritställe i Köpenhamn, Nyhavn




 
För att äta lunch:


Var sitt smörrebröd. Med en Tuborg till.

















Mätta och glada fortsatte vi tillbaka längst Ströget och tittade givetvis in på Söstrene Grenes, ett "måste" när man går på Ströget.
För den som händelsevis inte känner till denna inrättning kan jag berätta att det är en affär full med (rätt) billiga saker som man egentligen inte alls behöver.
De hade t.o.m billigt bomullsgarn i flera fina färger, men som Dottern påpekade, jag behövde inte mera garn just nu så jag fingrade bara lite på några nystan innan jag lade tillbaka dom. Fast jag måste erkänna att jag ångrade mig lite och hade jag kunnat gå tillbaka ner till bottenvåningen hade jag nog plockat med mig några nystan iallafall. Men nu går inte det, har man väl tagit rulltrappan upp till andra våningen så kan man inte ta sig tillbaka utan att gå ut och sen börja om från början igen. Och det lät jag bli.

Men några småsaker fick följa med hem:


Ett rivjärn i behändigt format och några små hjärtformade burkar med lock. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar