söndag 18 augusti 2013

Tillbaka till Vardagen

Det var kul att vara Hemma (= Sverige) en sväng och hälsa på familjen, men det är också väldigt skönt att komma Hem (= Frankrike). Maken, hunden och egen säng. Och alla gamla vanliga rutiner som kan kännas trista och tråkiga emellanåt men som man ändå saknar.

Givetvis var det en hel del som fick följa med hem. Jag packar alltid med Marginal, dvs mycket tomutrymme på ditvägen för att få plats med Nödvändigheter på hemvägen.

Det här är de böcker som jag hade beställt strax innan jag åkte iväg och som låg och väntade på mig på utlämningsstället. Jag fick även "bättre begagnade" böcker av både Svägerskan (tack K!) och Modern. Så nu har jag lektyr för ett tag framöver.

Och så köpte jag ju garn. 1325 gram för att vara exakt.

 
Bomullsgarn till en sensommar-topp och garn till en kofta. Och en bit fint tyg till mitt långtidsprojekt.



Sockgarner.

 
Och en del "får se vad det blir/bra att ha"-garner.

Tyvärr fick jag inte tag på allt det jag ville ha, men så är det när man kommer till Sverige i augusti och Drops rean precis är slut. Det är inte första gången det händer mig, så jag visste om att hyllorna skulle gapa lite tomma hos min vanliga "hovleverantör" i nordöstra Skåne.

Men nu har jag så jag klarar mig på stickfronten också ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar