måndag 11 november 2013

Tubsockan From Hell


Hade det här varit en socka till mig hade den inte varit längre. Jag hade repat upp den för länge sedan. Brioche-stickning med stickor nr 2 och magic loop = inte kul. Av någon anledning har jag tappat den första maskan på stickan flera gånger, och den rackarn springer iväg snabbt som attans. Och inte går det att ta en virknål och plocka upp den varv för varv heller. Iallafall har jag inte kommit på hur man gör. Så jag har fått gå tillbaka maska för maska i flera varv för att kunna få fatt i den tappade maskan.
Men nu är jag nästan färdig med den första. Måste bara fundera ut hur jag skall fixa till tån. Jag började göra en vanlig tå i slätstickning men det såg bara konstigt ut, och förresten har jag ju så många mindre maskor än man har på en normal socka.
Men jag tackar min lyckliga stjärna att jag hade vett att välja ett någorlunda ljust garn och inte svart! Det hade ju verkligen varit nervpåfrestande.
Nu skall jag njuta av den sista delen på en långhelg. Vi har ju helgdag här i Frankrike idag. Till minnet av freden 1918.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar