fredag 29 november 2013

Varmare händer


Jag har stickat mig ett par nya multifärgade halvvantar. Lagom loose-fit och lagom långa. Noro Silk Garden Sock, 38 gram till båda. 4 mms rundsticka i magic loop och 38 maskor. Första och sista varvet stickade jag avigt, resten är rätstickning. Avmaskningen gjorde jag också avig.


Jag fick sticka om dom ett par gånger för att hitta rätt stickstorlek och inte minst för att de skulle bli lika långa. Det gick tydligen inte att bara väga garnet och dela det i två lika hälfter.


Den ena halvvantens garn är betydligt tjockare än den andres. Det är väl det som är en av de stora nackdelarna med detta Noro-garn. Det andra är priset.
Fast färgerna är fina. Förutom flera meter grått som man av någon anledning slängt in där mitt i bland de andra vibrerande kulörerna. Det gråa tog jag helt sonika och klippte bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar