fredag 7 november 2014

Med fara för liv och lem

Med dödsförakt kastade jag mej ut i blomsterrabatten häromdagen. Här skulle rensas döda löv och klippas ner vissnade växter inför vintern. Men erfarenheten har ju lärt mej att jag skall vara försiktigt när jag rör om i rabatterna. Det är inte alla som vill bli störda! Det har visserligen blivit tämligen kyligt här de senaste veckorna, men man vet ju inte. Kanske trädgårdens diverse invånare fortfarande är på hugget?


Det gäller att skydda sig. Sockar med byxbenen istoppade. Långärmad t-shirt med ärmarna istoppade i handskarna.



Nu äger jag ingen balaclava, annars hade jag eventuellt dragit en över huvudet, det är ju ändå ingen som ser mig i min trädgård för vi har en rätt hög mur omkring.

Jag tyade bara med att rensa i ena rabatten. När andan faller på får jag göra om samma sak i resten av trädgården. Helgarderad även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar