onsdag 12 november 2014

Min andra hobby


På onsdags eftermiddagarna brukar Maken och jag ägna oss åt vår gemensamma hobby skytte. Vi började för två år sedan med vår luftpistol men det senaste året har vi bara skjutit med revolver.

Den här Smith&Wesson .22 LR är skytteklubbens som man får låna om man köper ammunition av klubben. Vi håller på att köpa en egen revolver .22 LR av ett annat märke men det är en lång process. Dels måste man vara medlem i en skytteklubb, dels måste man ha skjutit x antal gånger under x antal månader under innevarande kalenderår (det är ingen test på hur man skjuter, bara att man har skjutit) och sen skall man lämna in ifyllda blanketter, personbevis och diverse fotokopior för att man skall få sin vapenlicens. Men det är ju som det ska vara anser jag. Det finns alldeles tillräckligt med odeklarerade vapen därute.

 Idag gick det rätt bra faktiskt, 395 av 500. Inte för att någon av oss har lust att tävla. Bara mot oss själva. Man vill ju bli bättre och bättre liksom.

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt! Det är kul att skjuta, men jag har bara testat med luftpistol och luftgevär (och pilbåge...) Tror jag tyckte geväret var roligast, det är lättare att vara stadig med gevär!

    SvaraRadera