tisdag 2 oktober 2012

Virus

Just nu kämpar jag med både början på en förkylning eller nåt (huvud fullt av bomull och ont i halsen) och en svår Startitis som sticker upp sitt ulliga huvud och insisterad på uppmärksamhet. Det sistnämnda "viruset" är ju inte så smittsamt, och inte heller mår man så dåligt av det, men jag försöker kurera mig ändå med Bättre Vetande och en släng Sunt Förnuft.
Akryl-kofta visade sig tyvärr vilja gå i idé på ett rätt tidigt stadium. Jag försöker dra den ur hibernationen allt emellanåt men med mindre lyckat resultat. Det var därför jag påbörjade Makens sockor. Nu skall de bli färdiga först innan jag börjat ta fram annat garn.
Men en Drops-pläd lockar något alldeles förskräckligt. Egentligen har jag bara Delight-garn till kanske en tredjedels pläd, och då kan det ju alltid bli en wrap om det inte blir något större. Men å andra sidan är det snart min födelsedag och då kan jag ju önska mig mera garn till hela pläden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar