tisdag 19 mars 2013

Min lilla kryddträdgård

Min persilja har frodats hela vintern, och nu kommer gräslöken också. Enligt vad jag har hört skulle persilja vara svårt att få att gro här i trakten, men det kanske var enbart den plattbladiga för vår har det minsann inte gått någon nöd på i vinter. Dillen som vi planterade ville sig däremot inte, och koriandern förde en lite tynande tillvaro. Vi får väl så båda delarna i år igen, så får vi se om det går bättre.

Myntan börjar också spotta upp sig efter vinterdvalan. Lite värre är det med timjanen men den tar sig kanske. Citrontimjan som vi hade planterat har dött ihjäl sig så vi får köpa en ny planta.

Det här är några små blommor som har blommat hela vintern. Jag vet inte vad de heter. Maken sådde några frön förra våren och sen planterade vi ut dom på två olika platser i trädgården. De som inte har så mycket sol är lite vitare och färglösare, men det är väl inte så konstigt. Rätt mänskligt faktiskt.

Just nu måste jag säga att jag inte längtar hem till Sverige. Vad jag har förstått så vill inte vintern riktigt släppa taget. Mer snö är t.o.m att vänta om jag fattat rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar