fredag 1 mars 2013

Det smakar INTE som kyckling

Det här är vad Maken tyckte att vi skulle äta i kväll - fårhjärna.

Själv var jag lite tveksam, men man skall ju leva som man lär, och eftersom jag har försökt övertyga Dottern under hennes yngre år att man måste smaka innan man säger att det är äckligt, så var det ju bara att hugga i.
Och jag tycker ju faktiskt väldigt mycket om andra konstiga franska delikatesser såsom sniglar, grodlår och bläckfisk. Så det här kanske kunde vara nåt.

Så här såg det ut när det var stekt i smör, saltat, pepprat, med några stänk citronsaft och överstrött med persilja.

Det var faktiskt inte så dumt. Smakar som ingenting annat jag tidigare ätit. Svårt att beskriva liksom. Det blir nog ingen ny favorit, men nu kan jag stryka det från "100 saker att göra innan jag dör-listan". Och att äta fårhjärna var ju där uppe i toppen tillsammans med att bestiga Kilimandjaro. Eller kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar