måndag 24 juni 2013

En vecka

tog det mig att måla om toan. Och så här blev det:

Fint tycker vi, och jag är nöjd och stolt över mig själv. Det var inte vare sig roligt eller enkelt att krypa på alla fyra där nere mellan väggen och toastolen. Men det gick.

En liten smolk i glädjebägaren dock: när jag målade det allra sista, det ofärgade lacket för fixera golvfärgen precis som i badrummet, så råkade jag stöta till de där metallpinnarna som syns under vasken, de som reglerar stoppet. Tydligen gjorde det att någon packning kom ur läge eller nåt för nu läcker det från vasken. Enklaste lösningen är ju att aldrig någonsin mer använda vasken, men det är väl kanske inte riktigt det så det var tänkt. Det var ju inte endast som dekoration vi lät sätta dit den.

1 kommentar:

  1. Körsbärsträd och plommonträd i all ära, men jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag har ett så "exotiskt" fruktträd som avokado i min egen trädgård! Dom man köper i fruktavdelning i affären kommer ju ifrån Kenya eller Israel...

    SvaraRadera