fredag 28 juni 2013

Klick-klick

sa det och så hade jag beställt hem lite garn som jag tyckte att jag behöver. För visst behöver jag garn till en sommarkvälls-/tidig höstkofta!
Men innan det paketet anländer så måste jag göra färdigt min bambu-ull kofta för annars får jag inte börja på något nytt.


Så nu får jag sticka som en gnu (jo, gnuer stickar fort och koncentrerat om det nu hade varit så att de behövde handstickade plagg vilket de inte gör eftersom de bor på savannen där det är gräsligt varmt) för att bli färdig med den halva ärm som återstår. Och knappkanterna och halsringningen. Ska bara fundera lite på om jag vill ha knappkanter som går hela vägen upp, eller om jag vill att halsringen går ända ut som det står i beskrivningen. Vilket skall jag sticka först?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar