torsdag 19 december 2013

Julpyntat överallt


Häromdagen hade jag bestämt träff med Dottern inne i stan för att vi behövde gå till den lokala butiken i en viss stor smink- och parfymerikedja. Vi fick tag på vad vi skulle men som vanligt fick även några nagellack följa med hem. 3 för 2 liksom. Får man inte missa. Det var vi båda överens om. Det finns nog inget ställe som jag känner mig så gammal och skumögd som framför nagellacks-karusellen som befinner sig mitt inne i den mörkaste delen av butiken. Glasögonen åker upp i pannan och nagellacksflacongen sätter jag några få centimeter från näsan och så kisar jag närsynt för att försöka tyda den mini-minisiffrorna för att hitta rätt nyans.

Men det julgranskuleröda nagellacken kom med hem, och nu är även jag pyntat till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar