måndag 16 december 2013

Same procedure as last year



Varje år är det likadant. Först tycker jag att jag har all tid i världen. Vi är ju bara i november. Sen är det fortfarande gott om tid. Då är vi i början på december. Sen helt plötsligt är det danföredanföredanföre...! Hur kom vi dit så snabbt!?
Då är det ju himla tur för mig att vi firar fransk jul utan vare sig julskinka eller kål som skall kokas. Inte några femtielva sillsorter som skall läggas in. Ingen sillsallad som skall göras eller knäck att koka.
Det skall bara städas (måste man ju ändå göra), julgranen skall plockas fram ur sin kartong och kläs (redan gjort eftersom Dottern bad om det och jag är en snäll mor), laxen skall gravas (är redan inköpt men fortfarande ogravad i frysen) samt julaftonsmaten (ett utval av Havets Frukter dvs ostron å räkor odyl) skall beställas och hämtas på julafton.
Fast å andra sidan, hade jag haft allt det där andra att göra också, så hade jag kanske börjat lite tidigare. För det är ju faktiskt så att Julen infinner sig på ett redan förutbestämt datum. Samma varje åt faktiskt. Men ändå smyger den bara på mig och överraskar mig varje år.
Same procedure as every year James.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar