söndag 29 juni 2014

Mera ränder

Under det senaste besöket i mina hemtrakter lyckades jag undvika garnbutiker. Jag tyckte det var bäst så eftersom jag dels hade en budget modell mindre (och det vet vi ju att det kan ibland gå överstyr i sagda butiker), dels hade jag bokat flygbiljett med bara handbagage (för att inte frestas att handla för mycket, smart som jag är =) ).
Men under mina irrfärder i diverse butiker lyckades jag ända hitta ett nystan sockgarn som fick följa med hem.

Jag hittade det i en butikskedja (börjar på H och slutar på -tex) som säljer mest hemtextil men också lite garn och broderkit. 

När jag fick syn på det tänkte jag att det garnet skulle bli så fint tillsammans med ett off-white garn som jag hade hemma,

och så tänkte jag Randiga Sockar.

Nu funderar jag bara på vilken häl jag skall göra. Det finns ju så många olika hälar att sticka, så varför bara köra med samma gamla vanliga? Varför inte testa något nytt? Varför inte en fish-lips-kiss-heel ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar