fredag 5 december 2014

Äntligen på gång?

Efter flera misslyckade startförsök så tror jag nog att jag är på rätt väg. Det var inte helt lätt det där med att fördela maskorna på fram- resp. bakstycke samt ärmar. Och sen krullade sig kanten nåt hiskeligt. Det var ju väntat eftersom jag började direkt på slätstickat. Vid nåt senare försök gjorde jag några varv rätstickat men det skulle inte bli bra med den I-cord kant som jag tänkt mig att ha runt om hela koftan. Och med en krullig kant är det inte lätt heller att se om det blir bra. Särskilt inte så här i början. Lite eländigt har det varit och liiiite less på det hela var jag igårkväll. Men nu har jag tagit nya tag och nu får det bli som det blir.
Jag gjorde några korta varv från början på framstyckena, och jag använde Twin Stitch-metoden som kan ses här och här.


Och igår kom garnet som jag tänkte använda till kanterna! Holst Supersoft i färgen Ember. I verkligheten är den mer rost än vad som som framgår av fotot. Helt underbar färg! Egentligen är dom nystanena (heter det så i bestämd form pluralis??) en del av Maken julklapp till mig och nu när jag har visat dom här skall jag stoppa tillbaka dom i paketet. Och glömma bort dom tills på julafton. Haha.

1 kommentar:

  1. Så fint med kanter i en annan färg. Där fick jag något att tänka på. Och förlåt om jag påminde dig om det du nu skulle glömma. ;0)

    Vi ser ut att använda samma garn, kanske till och med samma färg, och jag har också problemet att kanten rullar sig. Jag håller alla tummar jag har för att det löser sig när jag senare stickar halskanten.

    Hoppas du har en skön kväll långt där borta!

    SvaraRadera