lördag 4 februari 2012

Borta med vinden

Här viner vinden runt knutarna. Sibirien-kylan har även nått oss, om än i mildare form. Bara 2-3 minusgrader under natten, kanske ett par ynkliga plus på dagen. Sol och ingen snö eller is, så egentligen borde jag inte beklaga mig, men vi har La Tramontana som bokstavligen höll på att blåsa omkull mig igår. I övriga södra Frankrike blåser Mistralen, i mitt hörn av landet heter vinden Tramontana men det är samma skit. Den enda fördelen med båda är att alla moln blåser ut mot havet och solen tittar fram.

2 kommentarer:

  1. Här är det -17 på morgonen. Var glad för dina -2-3 grader....! Jag skulle gärna byta med dig.
    Men man kan med gott samvete vara inne och sticka lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag klagar inte. Inte så mycket iallafall. Snön kan jag gärna vara utan, det är bara vinden som blåser som attans. Men man har ju egenstickade mössor att dra nerför öronen och sjalar att svepa in sig i!!

      Radera