onsdag 29 februari 2012

Echarpe Clochette

Pga ont i vänster armbåge så är jag tvungen att ta en liten stickpaus, och eftersom jag ju inte kan sitta handarbetslös så satte jag igång att virka istället. Jag tyckte att jag behövde (ähum...nåja ville ha då) en halsduk och så har en härva garn kallat på uppmärksamhet ett bra tag. Efter lite letande hittade jag
Echarpe-Clochette av Mam'zelle Flo. Beskrivning är gratis men tyvärr bara på franska, men med mycket tydliga diagram och foton.


Jag använde hela härvan Handmaiden Casbah i färgen blackberry och virknål 6 mm. Istället för att virka de stolpar och dubbelstolpar som beskrivningen föreskriver, så virkade jag fasta maskor resp. vanliga stolpar. Jag tyckte det passade bättre till mitt garn och min tjocka virknål. Jag hade inget bra garn till kanten så halsduken fick bli utan, men den blev fin ändå tycker jag.
Efter en blockning till max på längden blev den 15 x 170 cm.

1 kommentar:

  1. Vad fin den blev, färgerna faller mig i smaken också.
    Akta armbågen nu så att det inte blir nåt långvarigt. Linda, som jag delar bloggen med fick stick- OCH virkförbud av sjukgymnasten...

    SvaraRadera