onsdag 15 augusti 2012

Dream Stripes - blockad och klar

Efter sju sorger och åtta bedrövelse och ett flertal upprepningar så är den då äntligen färdig.
Så stor blev den inte, men i mitt tycke alldeles lagom att ha om axlarna eller som en halsduk i vinter.
Mönster: Dream Stripes (ravelry länk)
Garn: Drops BabyAlpaca Silk, ljus rosa nr 3125 och ljus gammelrosa nr 3250
Stickor: 3,5 mm
Modifieringar av mönstret:
1) jag började med den färgen som inte skulle vara till spetskanten, vilket inte var en så bra idé.
2) i början på varje varv lyfte jag en maska som om jag skulle sticka den rät, stickade 1 rm och den näst sista maskan stickade jag rät och den sista avigt
3) jag gjorde inga omslag innanför kantmaskorna utan m1l resp m1r
Nu återstår bara att göra ett fint litet paket av den, skriva ett kort och pallra mig iväg till posten och skicka iväg den till U

2 kommentarer: