måndag 6 augusti 2012

Drömränder


Nu är den klar, Dream Stripes i Drops Baby Alpaca Silk. Jag började med det ljusrosa garnet, och inte det garnet som jag skulle sticka spetsen med, i motsats till vad som stod i mönstret. För när jag räknade på det så tyckte jag att det skulle vara en ljusrosa rand precis innan jag började med spetskanten i gammelrosa. När jag väl kom dit så såg jag ju att det fanns en mening med att ha två varv slätstickning i samma färg som spetsen precis innan eftersom YOs och ihoptagningarna syns redan på varvet innan. Det där borde jag ju givetvis förstått om jag hade tänkt efter hela vägen. Nu var det ju inte tal om att sticka om den igen, så det får vara som det är. Jag hoppas att mottagaren blir nöjd ändå och kanske inte ens ser misstaget.

2 kommentarer:

  1. Jag tycket att det blev snyggt oavsett omtag och hoptagningar.

    SvaraRadera
  2. Jag är fullständigt övertygad om att mottagaren blir nöjd.Det är absolut inget man tänker på. Den ser kanon ut!

    SvaraRadera