torsdag 23 augusti 2012

Nyklippt


När jag var hos frissan idag bestämde jag mig för att klippa lugg. Jag har nog inte haft lugg sen Dottern var väldigt liten bäbis.
Då, på den tiden, hade jag Maken att toppa den mellan två klippningar. Då var luggen mycket tätare och tjockare än den jag har nu. Varje gång var jag väldigt noga med att tala om för honom att klippa strax nedanför ögonbrynen, utom en gång. Det blev sista gången visade det sig. Jag trodde att han hade fattat vid det laget. Det hade han inte. Luggen slutade mitt på pannan. Det var inte vackert. Jag tror t.o.m att jag grät en skvätt, och efter det lät jag den växa ut.
Denna gången har Dottern lovat att putsa till den vid behov.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Fast jag trodde du hade lugg... Det har du på din profilbild =) Jag har haft lugg typ hela livet! Klarar inte av annat hehe

    SvaraRadera
  2. Njae, sidbena och hår som förs åt ena sidan kallar jag inte riktig lugg. Fast jag hade ju förstås tänkt mig en mer kompakt en, men det var ju tur att frissan gjorde vad hon ville, det hade varit för varmt annars...

    SvaraRadera