måndag 27 augusti 2012

Fördelen som också kan vara en nackdel


Min köksdörr är en glasskjutdörr och den har varit i stort behov av en tvätt ett bra tag. Ett faktum jag har försökt ignorera i det längsta men nu äntligen tog jag tag i det. Enkelt är det och snabbt går det, så man kan ju undra varför jag dragit benen efter mig.
När jag putsar fönster använder jag numera alltid diskmedel istället för fönsterputs. En hink med vatten, en trasa eller en svamp (eftersom jag aldrig har behärskat konsten att använda en fönsterputsskrapa) och tidningspapper att torka med efteråt (det är ungefär det enda den lokala blaskan duger till).
Fördelen är att allt detta har man ju alltid hemma. Nackdelen är att allt detta har man ju alltid hemma. Nackdel, därför att då kan man ju aldrig ursäkta sina smutsiga fönster med att man hade slut på Ajax.

2 kommentarer:

  1. Efter att ha varit flera veckor i Sverige inser jag att din flaska Fairy ser ut precis som Yes. Undrar om det är samma??

    SvaraRadera
  2. Det är säkert samma! Ett märke kan ju ha olika namn i olika länder. Mitt diskmedel har jag köpt i Spanien.

    SvaraRadera