onsdag 20 februari 2013

3367

Ravelry-anhängare kan inte ha fel! Stripe-Study-Shawl är en jättefin, snabb och kul stickning.
Jag såg den på någon blogg och gjorde "misstaget" att gå in och kolla på Ravelry och sen var jag fast. Och eftersom jag helst vill börja sticka den genast! och med en gång! så gjorde jag en raid i mitt garnlager och dök upp igen med koksgrått New Zealand Lammeuld och en rest korallrött Angel från Permini. Och så satte jag igång med stickor 4 mm.

Jag hade bara 35 g Angel så det räckte bara till 10 ränder istället för mönstrets 12 (2 gram Angel blev över), men jag tyckte min sjal blev rätt lagom stor ändå. Och fjäderlätt. 82 gram.

En kul stickning från första maskan till sista. Ränderna och de förkortade varven gör att rätstickningen blir intressant och inte långtråkig.

2 kommentarer:

  1. Den har jag också tittat på. Verkligen jättefin. Och vad bra att bli av lite av garnlagret, 82g är ju alltid något :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Visst var den rolig att sticka....
    Jag vill också ha vår!

    SvaraRadera