fredag 8 februari 2013

Stashbuster +

Virksugen + en massa ull/akryl-garn i Garnlagret = pläd. Men så många gånger när man tänker använda sin stash så behöver man göra ett nyinköp för att komplettera. Och det var vad jag gjorde häromdagen. Jag klickade hem några nystan Phildar Lambswool i färgen Paon (påfågel på franska) att matcha det ljusblå garnet jag redan hade.
 Ett tag var jag lite ängslig när jag beställt garnet - det är ju svårt att veta hur garnet ser ut IRL. Jag var rädd att den blåa nyansen skulle vara lite väl "skrikig" (som påfågeln :)), men eftersom jag inte ville ha en alltför skarp kontrast till mitt ljusblå garn så fick det bli Paon. Och det tror jag blir bra.

Om jag nu var virksugen så tycker Mitt Bättre Jag att jag borde ta tag i den sen länge påbörjade African Flower-pläden. Men Mitt Sämre Jag tycker att det är mycket roligare med något nytt och att det är alldeles för många trådar att fästa på de afrikanska blommorna. Givetvis lyssnar jag till Mitt Sämre Jag!

Eventuellt står jag på randen till Filtträsket men inget ont i det, filtar är lite som sjalar - man kan inte ha för många. Jag har redan planer på nästa pläd/filt. Har börjat titta på garner och funderar över färger. Men det får allt bli mycket senare. En pläd i taget. Eller ja, två då.

2 kommentarer:

  1. Heja! Det är klart att du ska börja på något nytt.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Jag visste väl att jag kunde lita på er andra handarbetare!
    Förresten finns det ju faktiskt ingen anledning att sitta och traggla med något som inte inspirerar längre, iallafall inte om det är ett projekt till en själv.

    SvaraRadera