lördag 22 december 2012

Årets julgransfärg

 
 
I år skall tydligen julgranen vara antingen rosa eller lila. Det har jag sett i Köpcentrat nu i december.
Fransmännen är mycket för det här med färgade granar, och framför allt vitsprayade granar. Jag hade en fransklärare i Paris som tyckte att det var så fint med alla dessa artificiellt vita granar som prydde staden. Det så ut precis som riktig snö, sa hon. Av det drog jag slutsatsen att antingen var hon i stort behov av glasögon eller så hade hon aldrig i hela sitt liv varit utanför storstadens gränser under vintern. 
 
Förövrigt kunde jag konstatera i morse när jag vaknade till den nya Maya-kalendern att världen inte gått under. Och så skickade jag en lite skadeglad tanke till alla de som på morgonkvisten har krupit ut ur sina bunkers och som såg att alla andra också hade överlevt apokalypsen. Vad skall de nu göra med all proviant som de bunkrat upp? En julgåva till närmaste välgörenhetsorganisation kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar