torsdag 20 december 2012

Slutet är nära

I morgon den 21 december skall ju världen gå under enligt Maya-indianerna. Men jag har tagit det säkra före det osäkra och köpt alla mina julklappar och förberett julmaten, omutifallatt. För om det inte är sant så är det lite i senaste laget att fixa allt till på måndag. Och om det nu är sant så spelar det ju ingen roll om jag hade sparat in de pengarna iallafall, eftersom jag inte kan ta med mig dom till dit man nu hamnar när världen går under.
Men jag har bestämt mig för att tro på de maya-guider som jag såg på ett tv-program för flera veckor sedan. Enligt dom så var det bara den nu existerande tidräkningen som tar slut, och en ny tar över. En ny era liksom. Och det är ju onekligen mycket roligare så.

Så antingen: Tack för den här tiden! eller Vi ses på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar