söndag 20 januari 2013

En Tappad Sug och ett NP

Jag hade tänkt mig att göra färdigt sista biten av framstycket på min Pippi-tröja igår, men när jag kom in på upploppet upptäckte jag att jag hade glömt göra minskningarna vid ärmhålen. Visserligen tyckte jag att jag hade lite väl många maskor när jag räknade dom för att maska av för sprundet mitt fram, men det räckte tydligen inte för att jag skulle kolla med beskrivningen. Så jag stickade glatt vidare och var nöjd med mig själv för nu skulle jag hinna klart själva kroppen och "bara" ha ärmarna kvar. Nästan i mål liksom. Tills jag verkligen kollade beskrivning och fick repa upp. Och en Sug blev BortTappad. Och tröjan trycktes ner i sin påse igen.


Och vad gör man då för att pigga upp sig igen? Jo, man börjar på ett NP (Nytt Projekt). Slår aldrig fel i uppiggningssyfte. Ett par sockar i Phildars Preface till Mig Själv.

2 kommentarer:

  1. Åh, nej vad trist! Men du löser ju problemet på bästa sätt. Starta nytt är alltid en lösning.

    SvaraRadera
  2. Att starta nytt är oftast THE lösning. Fram för så många - och otaliga - projekt som Samvetet tillåter! Och det är ju tur att man har flexibelt samvetet ibland :)

    SvaraRadera