lördag 5 januari 2013

Toa med handfat


När Rörmokaren och hans två lärlingar var här installerade de även ett litet handfat inne på toaletten. Jo, för så har man det här i Frankrike, toaletter utan handfat. På offentliga bekvämlighetsinrättningar samt på arbetsplatserna finns handfaten utanför själva toabåsen. Mycket opraktiskt, framför allt om man är av kvinnligt kön. Om man inte vill använda handikapptoan vill säga, men det gör man ju inte.
Men alltså även i hemmen är ofta toaletterna utan handfat, iallafall fall i de hus som inte är helt moderna. Och hos oss har då ev gäster fått gå ut i köket och tvätta händerna. Om de nu har frågat efter någonstans att vaska av sig. Vilket inte alltid har hänt. Lite blärk faktiskt.
Men nu är vår toa på nedre våningen försedd med ett handfat. Bara kallt vatten, men det räcker ju.

Förövrigt har jag konstaterat att det inte bara är jag som har haft problem med att ladda ner mina bilder till min blogg. Men loggar jag in via Google Chrome så går det ju alldeles utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar