söndag 7 juli 2013

Bortskämd & blasé


Vi har det så bra att vi bor bara ca två mil från en bred och fin Medelhavsstrand. Vi har många fina sandstränder inom kort avstånd härifrån men den i Canet en Roussillon är den närmaste.
Och ändå var det väldigt länge sedan vi var och badade i havet, Maken och jag.
I yngre dagar var jag lite mera för det där med att vändsteka mig på stranden några timmar innan det började krypa i mig, men nu har jag väldigt svårt för det. Vi ser liksom inget nöje i att sätta oss i bilen och sitta i bilköer till havet tillsammans med en massa andra människor som alla har fått samma idé exakt samtidigt. Och sen väl framme jaga parkeringsplats inte allt för långt bort. Bli nedskvätt med sand av badglada ungar som tvunget måste springa hela tiden mellan vattnet och föräldrarna. Få en strandtennisboll i magen. Få höra strandgrannarnas på badlakandet bredvid senaste skvaller. Och sen, varma, trötta och med sand överallt sätta oss i en stekhet bil och puttra hemåt i en bilkö tillsammans med en massa andra människor som kommit på samma idé exakt samtidigt.

Nä, då har vi det bättre hemma. Vi är nämligen så bortskämda att vi har en egen pool. Och den har varit väldigt skön denna helgen när solen har bränt och vi har haft temperaturer på uppåt 34 grader. Det har visserligen visat sig vara mycket jobb med en pool, men det är den värd en dag som den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar