onsdag 3 juli 2013

En skokartong garn

Där låg ett paket i brevlådan i förmiddags. Ett efterlängtat garnpaket.


Jag skall sticka en Flaming June i lingarn har jag tänkt.

Och så har jag snöat in lite på stickade och virkade handdukar, därav de fyra andra nystanen.

Företaget som jag har handlat hos har gått in för en miljövänlig linje. Man uppmuntras att inte skriva ut mejlen man får när man beställt för att spara papper; de har ett avtal med skoaffärer i sitt område och får tomma skokartongen som skokunderna inte vill ha för att packa garnet i; omslagspappret är 100% återvinning; t.o.m tejpet runt om är med klister av gummi, 100% naturligt och alldeles miljövänligt.
Allt det där är ju jättebra och ett extra plus, men jag handlade där mest för att de hade det garn jag ville ha till det billigast priset jag hittade.

4 kommentarer:

  1. Ååh den tröjan är superfin! Vad heter butiken du handlade från? Kanske något för mig när jag någon gång behöver beställa garn.

    SvaraRadera
  2. Den heter boutfil.com. Hyfsat snabb leverans också.

    SvaraRadera
  3. Kanonfin tröja. Det där är en sida som jag ofta missar.

    SvaraRadera