torsdag 19 september 2013

Knappat och klart


Nu är den då äntligen helt färdig, min Velynda.  Jag hittade rätt antal knappar i min egen knappgömma. Kanske inte de optimala. Visserligen är de rosa pärlemor, men jag hade helst velat ha dom några millimeter större, och runda. Men jag hittade inga på marknaden så jag fick ta vad jag hade.
Jag gjorde några förkortade varv i nacken, innan jag började på halskanten, som jag för övrigt också stickade ett par varv extra på utöver vad det stod i beskrivningen. Enligt andra som stickat samma kofta var den tydligen lite väl vid i halsen. Min blev perfekt, precis som jag ville ha den.
Så nu hoppas jag bara att Modern också tycker om den, eftersom hon får denna koftan istället för den som jag egentligen har stickat till henne. Jag tror hon passar bättre i denna.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar