söndag 22 september 2013

Ytterligare ett FO

 
I dagarna blev jag också färdig med det som från början skulle blivit en present till Modern, men som vid närmare eftertanke och med envetet ivrigt bifall från resten av familjen istället blev en "present" till mig själv: min Katarina


Jag stickade med Drops Verdi och stickor 5 mm. Ett av dessa bamsenystan Verdi räcker gott och väl. Jag följde mönstret föruom att jag gjorde några förkortade varv runt nacken för att få sjalkragen att ligga lite bättre. Eventuellt kunde jag gjort den lite längre, men jag är nöjd ändå.

Nu väntar jag bara på att vädret skall bli mera höstigt så jag kan använda min kofta. Fast jag väntar gärna ett tag till och njuter av solen och våra 25 grader. Tids nog blir det väl kallt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar