måndag 9 september 2013

Krage med förkortade varv


Jag gjorde några förkortade varv runt nacken på Katarina-koftan jag håller på att sticka till Modern. Eftersom jag har stickat en till mig själv så vet jag att kragen inte ligger så bra.
När jag googlade på short rows på nätet så hittade jag den här varianten: Carol Sundays Short Rows
Ingen wrap&turn, bara scrap yarn runt garnet. Busenkelt.
Först hade jag tänkt försöka mig på German Short Rows men insåg att det skulle aldrig fungera med detta håriga garnet, och aldrig på kvällen framför tvn.
Nu vet jag ju inte hur det skulle se ut med rätstickning och annat garn, men med Drops Verdi funkade det alldeles utmärkt.
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. En annan gång ska du absolut testa German Short Rows. Inga wraps eller nåt annat konstigt. Bara att vända och dra till maskan lite. Supersnyggt även i väldigt släta garner.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vill ju gärna testa German S Rs. Det hade bara blivit för mycket gråt och tandagnisslan denna gången. Men det är alltid roligt att lära sig något nytt!

    SvaraRadera