tisdag 1 oktober 2013

Det bidde en snood


Dotterns cowl som jag stickat i Drops Kid-Silk har aldrig använts, så jag tog och repade upp den och kollade på ravelry efter något annat mönster. Och hittade Horai som såg så fin och skir ut att jag bara var tvungen att sticka den. Ett fynd för bara 100 yen (cirka 6,50 svenska kronor).
Den var otroligt lätt och rolig och SNABB att sticka. Av ett nystan Kid-Silk blev det en 19 cm bred och 124 cm lång sjal. 39 maskor och stickor 7 mm.


Nu ville jag inte ha en sjal utan en snood så jag gjorde en provisorisk uppläggning och sen gjorde jag en 3 needle bind-off när jag hade stickat upp allt garnet.

Nu kommer den här inte att användas ändå, eftersom den fortfarande inte föll Dottern i smaken. Är det inte exakt rätt märke, rätt modell, rätt storlek eller, som i det här fallet, rätt färgnyans så går det ju inte att använda. Det fattar ju varenda tonåring. Det är ju bara en stackars mor som inte fattar att bara för att man gör om en cowl till en snood så blir det ju inte automatiskt okej.
Så nu skall jag gå på jakt efter någon annan som kan tänkas vilja ha en fluffig ljusgrön halsvärmare i silkemohair.

1 kommentar:

  1. Tonåringar.... Hur fin som helst!
    Brickbordet; Har du kollat om inte det går att beställa på nätet. Den vägen nästan ingenting. Brickorna är flätade korgar och benen är i furu.... Hur som helst, den är perfekt till alla mina stickningar och tillbehör.

    SvaraRadera