måndag 21 oktober 2013

Min torgvante

Ännu så länge är den ju lite ensam, men det skall väl lösa sig med lite viljestyrka.
Det var mycket Försök & Misslyckande här. Mycket Repa Upp & Göra Om. Den kommer att gå till historien som Första Försöket.
Första Försöket till:

1) Fair Isle

2) Lettisk Fläta


3) Vikkel Fläta

samt 4) sticka med en garnända i varje hand.

Och OMG! mycket lättare! Varför har jag inte lärt mig detta tidigare?! Nu vill jag sticka mera i Fair Isle/tvåfärgsstickning. Bara det inte är för långa flotteringar för det tycker jag inte riktigt att jag behärskar ännu.


Givetvis frångick jag ju beskrivningen och gjorde en tumkil istället. Jag tycker de är bekvämast. Och så är de roliga att göra.
Ja, och så är ju beskrivningen på en vante men det vill jag inte ha. Och så var det en lettisk fläta innan själva mönstret började fast det tyckte jag blev så klumpigt så jag testade att göra en vikkel fläta istället. Och det blev mycket bättre.

Garn: Drops Fabel i svart och sunset
Stickor: rundsticka (magic loop) 2,5 mm

Så nu är det bara att Ta Sig I Kragen och göra en till (med tummen åt rätt håll!) eftersom jag onekligen har två händer.

2 kommentarer:

  1. Så himla fin! Den där kan verkligen inte bli liggandes oanvänd!!! :-D

    /Blenda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vante no 2 är påbörjad, (det är ju lite av en förutsättning för att de skall användas...) och jag ska göra mitt bästa för att inte glömma bort dom :-)

      Radera