onsdag 23 oktober 2013

Plantskola


Jag kanske borde ha skickat mina anemon-lökar till Plantskolan innan jag satte dom i jorden? Det väl där alla plantor, lökar och annat växtligt lär sig det här med årstider, blommor&bin, förökning och sånt? Då borde ju mina anemoner ha fattat att jag gjorde rätt som planterade dom i september-oktober, men att dom inte skall komma upp förrän till våren. Dom skall inte titta upp NU! Hur kommer det då att gå när det eventuellt nångång blir kallt? Kan man sticka luva och halsduk till sina blommor?
Jaha, så går det när vädret är alldeles upp och ner. Fint väder på hösten är alldeles underbart, men över 20 grader? Nästan hela tiden?
Fast å andra sidan sparar vi ju in en massa pengar på eldningsolja. Dom kan vi ju ha till att köpa nya blomlökar...
Nu hoppas jag bara att de lökarna som jag petade ner i rabatten har bättre vett än de som jag satte i min lilla kruka, och stannar där de är i jorden under hösten och vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar