söndag 13 oktober 2013

Favorit i repris


De senaste dagarna har varit lite kyliga här hos oss, och då tyckte jag att jag behövde något Fint&Fluffigt runt min hals. Ett nystan Drops Kid-Silk, nyvässade stora stickor (se förra inlägget), det nyblivna favoritmönstret - och voilà! - en Horai till mig.
Nu så här när den är färdig kan jag tycka att den blev lite för lång för två varv (126 cm) men för kort för tre varv (strypvarning). Skulle nog ha lagt upp 47 m istället för 39.


Som vanligt är det omöjligt att rätt återge röda nyanser. Det är Kid-Silk nr 17, mörk rosa, och den är betydligt mer åt det vinröda hållet än den här cerise-rosa.

1 kommentar:

  1. Fin! Jag känner själv ett behov av mjuka, gosiga och fluffiga sjalar! Det är den tiden på året!

    Ha det got! /Blenda

    SvaraRadera