onsdag 27 juni 2012

Åter till hemmet

Å så har vi landat hemma igen, Dottern och jag, efter en visit hemma i Sverige. En något högre temperatur väntade oss: +27° vid midnatt. Nästan dubbelt så mycket som under de sista dagarna i södra Sverige. Något mittemellan hade väl varit mera lagom...
Men vi har haft det bra och blivit väl omhändertagna och ätit gott.
Dottern har förnyat sin garderob - jo, det finns faktiskt fransyskor som åker till Sverige och köper kläder!


Jag har bla fyllt på kryddförrådet med sånt som jag inte hittar här.


Och så har jag givetvis varit på Clas Ohlsson. Jag handlade mera till maken men det kom inte med på bild. En ogräsupptagare har jag letat efter både länge och väl i Frankrike men inte hittat, men nu har jag en. Observera utomhustemperaturen klockan 10 på förmiddagen! 28 grader i skuggan.

5 kommentarer:

  1. Känner igen citronsyran! Vi har den bl.a. till avkalkning, tycks vara svår att hitta i FR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citronsyra till avkalkning har jag aldrig provat. Till det (och till mycket annat) använder vi vinaigre d´alcool.

      Radera
  2. Aha, har jag inte provat. Nå, testar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. BTW: Vilka proportioner för exv avkalkning?

      Radera
    2. Oj! Här går vi ju inte så vetenskapligt till väga. En slatt? Kanske 1 del vinaigre och 5 delar vatten. Ungefär.

      Radera