söndag 3 juni 2012

Dagens utflykt

Idag var vi och besökte en trädgård som Maken hade läst om i den lokala blaskan. Det var är privat trädgård som emellanåt är öppen för allmänheten, vilket var fallet denna helgen. Vi ville mest dit för att få lite inspiration till vår egen trädgård. Och det kan man ju säga att vi fick. Så skall vi INTE ha det hos oss, var väl vårt gemensamma intryck. Där var rörigt, utblommat och ogräsigt och med diverse trädgårdsredskap liggande lite varstans. Helt klart inte värt de 2 euros per person de ville ha i inträde.

Fast den här blomman såg jag och ville genast ha en likadan. Jag tyckte att den sa att den ville följa med mig hem, men se sånt gick ju inte för sig...

Och ett sånt här träd skulle jag också vilja ha

Den här Buddhan var väl egentligen det enda roliga med hela trädgården där han satt i sin lilla trädgrotta

Fast allt det här hade jag ju kunnat se och önska mig vid besök i en plantskola, vi hade inte behövt åka dit, i en liten håla långt borta från all redlighet. Men det kan man ju aldrig veta i förväg, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar