torsdag 7 juni 2012

Byte till franskt körkort - del 2

I förra veckan fick jag äntligen översättningen av mitt svenska körkort så nu var det dax att gå och ta foto. Det finns ingen fotoaffär någonstans i närheten av där vi bor, och jag bara inte orkade åka in till Perpignan och leta upp en. Inte i den värmen vi hade igår. Så jag gick till en photomat. Fotona blev tämligen oskarpa men det kanske var lika bra det med tanke på hur jag ser ut på dom. Jag blir aldrig bra på såna foton. Jag ser ut som om jag kan skrämma små barn: "Äter du inte upp dina grönsaker kommer den här tanten och tar dig!" Grönsakskonsumtionen skulle öka markant bland den yngre generationen.
Men jag har tid att vänja mig vid min skrämmande nuna. Ett fransk körkort har nämligen lika lång livslängd som personen som innehar det. Såvidare inte man begår något grovt trafikbrott och blir av med lappen.
Total kostnad hittintills: 35,88 euros för översättningen och 2 för fotona - summa 37,88 €.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar