måndag 4 juni 2012

Taygete


MönsterTaygete (ravelry-länk)
Garn: Katia Merino Baby - MC (aprikos) ca 135 g och CC (mörkröd) ca 90 g gick åt
Stickor: 3,75 mm till randiga rätstickade delen, 4 mm till spetsen och avmaskningen
Mått: 185 x 57 cm
Min variant:  jag gjorde den lite längre - 85 CC-ränder iställer för 77; jag avslutade spetsen efter varv 11. Och så gjorde jag en Jeny´s Surprisingly Stretchy Bind-Off (youtube video) längst överkanten istället för en picotkant, dels för att jag tyckte det var snyggare så, dels för att jag var rädd att garnet inte skulle räcka.






3 kommentarer:

  1. Hur jättesnygg som helst! Gillar verkligen färgkombinationen. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Åh, WOW!!
    De där sneakpeakarna som du har bjussat på, aldrig kunde jag väl tro att det blev så galet snyggt till sist.

    SvaraRadera
  3. Jag niger med klädsam rodnad på kinderna och TACKAR SÅ MYCKET!

    SvaraRadera